تفاصيل البوم خالصين 1989

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

جديد تفاصيل البوم خالصين 1989

مُساهمة من طرف Admin في الخميس يناير 22, 2009 10:03 pm

البوم خالصين

****************

1- خالصين

كلمات : رضا امين

الحان : خليل مصطفى

توزيع : فتحي سلامة
لو شوقك قد شوقي يبقى احنا كدا خالصين
هنقول للدنيا روقي وتعالي بأحلى سنين
وتعالي تعالي تعالي يا اللي دايما على بالي
لو حالك كان من حالي يبقى احنا كده خالصين
قلبي بيسألني سؤال وسؤاله جوابه معاكي
لو عاش قلبي رحال في بلاد الشوق وياكي
حيلاقي معاكي طريقه ولا هيتوه في هواكي
ايام بتجيب ايام ولأمتى انا هستنى
هفضل عايش احلام ولا فعلا هتهنى
قلبي هيلاقي نصيبه ولا هيفضل

------------------

2- هي عنواني

كلمات : رضا امين

الحان : جمال لطفي

توزيع : فتحي سلامة
هي عايزاني ولا رفضاني ولا محتارة
دا الحنان قلبي والامان قلبي بس يا خسارة
اللي قلبي حاسس بيها واللي نفسي تعيش ايامي
كل ما اجي اقرب ليها بالخيال تسبق احلامي
قلبي قال يا حلوة تعالي ياترى قلبها يسمع له
قلبها ساكن في العالي قلبي مش قادر يوصله
قلبي يا مشتاق يا اللي دوبت من الاشواق قولي
قلبي قال يا حلوة تعالي فرحي عاشق مستني
قلبها ساكن في العالي مهما اغني ازاي تسمعني
قلبي يا مشتاق يا اللي دوبت من الاشواق

------------------

3 - السكة مش طويلة

كلمات : محمد البنا

الحان : خليل مصطفى

توزيع : فتحي سلامة
السكة مش طويلة فاضل على الحلو خطوة
وهعدي في يوم وليلة لكن خايف يا بكرة
جايز على قد خوفنا فرح الايام يشوفنا وينور كل ليلة
الحلم اللي انتي فيه زي الايام بريئة
امتا بكرة نلاقيه امتا هيكون حقيقة
لكن على قد ما احلم الشوقة في قربك ارحم من البعد ولو لي ليلة
بحلم بيكي ابتسامة رسمالي بكرة ضحكة
وفي ايام الملامة بتكون طريق وذكرى
يا بكرة تعالى بكرة وارميني في كل فكرة تخلق من الخوف وسيلة

------------------

4 - عينه مني

كلمات : مجدي النجار

الحان : عمرو دياب

توزيع : فتحي سلامة
عيني عيني منك والله والله عيني منك
يا سكر نبات نصي الحلو انتي
انتي يا حبيبتي يا احلى البنات
واربي الباب وعدي عدي القلب عدي
وعدي من سكات قلبي دار امان
قلبي يا ضنايا ملاك مش معايا تايهه من زمان
تايهه جوة ارضك الف اه في عرضك تديني العنوان
ايه اخرتها معاكي حب وحبناكي صبر صبرنا سنين
عشق عشقت عينيكي غيرة وغيرت عليكي وبرضه مش عاجبين

------------------

5- افراح

كلمات : رضا امين

الحان : خليل مصطفى

توزيع : فتحي سلامة
لما بأحلامنا نسهر ليالينا
تفرح ايامنا تضحك في عينينا
طراح يا ليل الامل طراح
طراح يا ليل الامل افراح
ليلنا قال ازاي الحال
قولنا الحال عال العال
ليل يا ليل واما نميل
منملش غير غير لجميل

------------------

6- امال ايه

كلمات : مجدي النجار

الحان : حجاج عبد الرحمن

توزيع : فتحي سلامة
امال ايه امال ايه ميختلفش اتنين عليه
عنده الجاه عنده المال عنده السحر في ضي عينيه
طرحة جبينة ورد في خده ورد عليه سيدي فل عليه
كل الناس طمعانة في وده كل الناس سيد كل الناس
دا اللي الحب زماممه في يده مالك كل الناس حواليه
كده من غير خلخلال مخيالني كده من غير
زيه مفيش له زي عاجبني زيه مفيش
اسمر قلبي اتسمر منه لما عينيا جت في عينيه

------------------

7- كلام العين

كلمات : حسن السيد

الحان : فلكلور

توزيع : فتحي سلامة
دا كلام العين احلى كلام
ما بين اتنين حب وغرام
عيونك يا صبية سحرتني
في بحور الشوق ورمتني
وانا والله يا صبية منيش عوام
دا عشق العين والله سهرني
وكلام العين والله حيرني
فعينيك السود انا دايب دوب
وربي المعبود عنك ما هتوب

------------------

8- ياطير يا متغرب

كلمات : ابراهيم حسين

الحان : مصطفى دويدار

توزيع : فتحي سلامة
يا طير يا متغرب بيتك الاخضر قرب
بعد ما طال مشوارك طلعت شمس نهارك
ارجع عمر دارك وابدا تاني وجرب
اوعى يغرك طيشك ولا تغير ريشك
وعلشان لقمة عيشك تمشي ورا التيار
خوفي عنه بنيته في الغربة وعليته
الاقيك يوم هديته والاحلام تنهار
حاسب امسك تبت في الزرع اللي منبت
علشان بلدك حبت فيك عزم واصرار
صدق المثل القايل ان العود المايل
عمره في يوم ماهو شايل على اغصانه ثمار

------------------

8-لو قال

كلمات : رضا امين

الحان : عمرو دياب

توزيع : فتحي سلامة
لو قال انا مهري السهر عمري السهر
لو قال انا قلبي وتر انا قلبي له موال
لو قال يا ناس لو قال هيرقص الموال
ويفرحنا ويريحنا في الغربة والترحال
عشمان انا عشمان والقلب قال لو كان
طبعه الحنان احنا كمان سكتنا شوق وحنان
لو قال ياريته يقول خايف سكوته يطول
دا احنا صابرين لكن عارفين ان احنا في يوم هاننول
يا ليلي قول قولها لكل الصبايا انت اللقى يا ليل
يحضن قلوبنا الحيارى دا احنا فراقنا خسارة


------------------

9-زيتوني

كلمات : مجدي النجار

الحان : يحيى عبد الله

توزيع : فتحي سلامة
زيتوني يا اللي عيونك سحروني والله عيونك
نساي ونساي هوايا وعذابك فيا هوايا
وجنايتي عشق عيونك مش قادر انسى عيونك
من نظرتين وملكت الروح في ثانيتين انا دوبت حنين
وقولت اوعى يا قلبي تروح لقيت هواك كده واري العين
والف مين يتمنى عيونك
قدرت انسى الكل في ثانية الا عيونك منستهاش
جنة رب الكون في الدنيا اللي يحب ميتمناش
من الحلوين غير بس عيونك


========================================
avatar
Admin
المدير العام
المدير العام

عدد الرسائل : 336
العمر : 28
الموقع : شبرا
الهواية :
الاوسمة :
كيف تعرفت علينا : عن طريق جوجل
اعلام الدول :
المهنة :
تاريخ التسجيل : 06/01/2009

http://amrdiabthelegend.nojoumarab.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى